9 Aralık 2014 Salı

0-1 yaş arası etkinliklerimiz

Masal 1 yaş öncesi ilk 6 ayında en çok oyun halısı üzerinde zaman geçirdi. Malum emeklemeye başlamasıyla oyun halısı dönemi kapandı :)

 
 
Masal babasının açıköğretim kitaplarını okumayı çok severdi. Bir de arada bir yırtabilirse ondan mutlusu yok :) 
 
çocukların en sevdiği şey tabi ki sokak :) Bir yaş öncesi dönemde hava güzel an yakaladıysanız mutlaka çocuğunuzu çimlerin üzerine bırakın. Toprağın enerjisine inanın...
 
 
Sıralama küplerini sıralamak ve ya kule yapmak için olmasa da renkleri keşfetmek ve iç içe sokmak veya sırayla çıkarmak için çok kullandık.




1 yaş öncesi dönemde aynalar bebeklerin ilgisini çekiyor. Hem kendisini keşfetmeye çalışıyor, hem de etrafı izliyor.
         
Oyun halısının faydalarından birisi de kafasının tutma konusunda kaslarının kullanmasını sağlıyor. yüzüstü yattığında yerdeki resimlerle sırtüstü yattığında oyuncaklara ulaşmak için el kaslarının kullanmasını sağlıyor.
 
Masal 9 aylık olduğunda adım adım setine üye oldum. Ordan gelen ahşap küpler ve çubuklar gerçekten faydalı oldu.
  
 

 10 aylıkken yürüyünce ayakta kullanmaya başladık sıralama küplerini...


Boncuk yürütme oyuncağı el göz koordinasyonu için faydalı olsa da Masal'ın en az kullandığı oyuncak oldu.
 
Dokun Hisset kartları ve Bebeğimin ilk kartları adım adım setinden gelen ve yine çok kullanılan bir materyal. 6-12 ay arası Masal 'ın favorilerinden oldular.
 
 
veee en sona kızımın kuşlarını sakladım :)

  Harika çocuk nasıl yetiştirilir isimli kitabı mutlaka okuyun. Kitapta çocukların kendi boylarına göre duvar stickerlarının yararlı olduğundan bahsediyor. Masal  yürüyemediği dönemde bizim kucağımızdan kuşlarını öptü. Yürüdüğü zaman artık kuşlarına su vermeye başladı :) Kendi uyumaya başladığı dönemde de her akşam uyumadan önce bütün kuşları öpüp iyi geceler diliyordu. :) şu anda da hangi kuşun gözlüğü var, hangi kuşun ağzı açık vb. sorularla gene kuşlarımızla oynuyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder