18 Ocak 2016 Pazartesi

31.ay etkinlikleri

Masalla yaptığımız etkinliklere bakıyorum ve her gün aslında ikişer tane etkinlik yapsak yettiğini görüyorum. Ben bütün günümü gecemi tabi ki ona ayırmıyorum. Ama ağaç yaşken eğilir lafının doğruluğuna inanıyorum. Çok basit etkinliklerle bir saat oynadığı da oluyor, benim hazırlamak için çok uğraştığım etkinliklerle beş dakika bile oynamadığı da oluyor. O ne zaman ne oynamak isterse onu oynuyoruz. Zaten oyun oynamaya alışkın çocuk biz televizyona bakınca televizyonu kapatıyor :) Herkes çocuğunu istediği gibi yetiştirebilir bence kimse evde çocuğuyla zaman geçirmiyorsa da beni ilgilendirmez. Benim geçirdiğim zaman da böyle. Sen de çocuğu çok oyuna alıştırdın diyen de oluyor tabi. Ben hayatımdan memnunum. Oynarken onun mutlu olması bütün dizilerden daha değerli benim için :) Herkese iyi oyunlar :) Hayat sizin hayatınız ve kimseyi duymayınca daha mutlu olunuyor kesinlikle :) 

Tamamen Masala ait olan bu kardanadam çiziminde kızım kafası neden gövdesinden ayrı o kadar deyince atkısı var cevabımı aldım ve sustum :) 
Aç Tırtıl kitabının etinden sütünden faydalanmayan anne kalmaz heralde. Masalında en sevdiği kitapları arasında başköşede...

Kitaplığın yanına minderleri alıp kendine köşe yapan Masal candır :)
Mozaik yapıştırma kitabından kardanadamı yaptı. Yapıştırmayı çok seven çocuklar için çok güzel bir kitap.
Mikado yayınlarından Lulu setini çok seviyorum. EL becerisi için sayfaları var ( fermuar cırt cırt çıt çıt vs) çevir aç kapakları var. Masalda bazen kitapları dizip sırayla kendisi okuyor.
Gergedanlar krep yemez kitabı bir yaşından sonra favorimiz. Öyle ki ilk söylediği kelime gergedan oldu :) Kitap okunur Gergedan oyuncağı okurken kullanılır ve gergedan çizilip boyanır.  
PAmuktan ve evalardan kardan adam yaptık. bunu beraber yaptığımızı itiraf ediyorum :)
Köpük tabağa kürdanları sapladı sonra lastikleri geçirdi.
Lastiklerle üçgen kare yaptı.
Mıknatıslı yazı tahtasında şekiller yaptı.
Hamurabileri :)
Oyun hamuruyla bişeyler yapma konusunda yaratıcı değilim. daha önce telefonuma kaydettiğim şekilleri Masalla beraber yaptık. Bu arabamız.
Hamurdan Salyangoz
Hamurdan tırtıl
Hamurdan arı
oyun hamurunun sadece hamuruyla değil kaplarıyla da oynanır :)
Ananesinin kızı işte eline aldı tığı :)
Otobüsleri eşledi
Meraklı minikten yine bir eşleme kartları
parça bütün kartlarını eşledi.
Plastik oyuncaklardan hazetmesem de bowling sevdikleri arasında yerini aldı. el göz koordinasyonu için etkili bir oyun.
Ahşap yapboz kitaplar hala ilgisini çekiyor.
Basit ama etkili bir oyun oldu. ben daha fazla zorlanmasını beklerken o direk yerini bulunca şaşırdım. Kreşin bazı yönlerde kesinlikle benden daha çok faydası var :)

Facebookta iki ay önce keşfettiğim gruptan ( mayıs haziran temmuz 2013 anneleri) annelerle yeni yılda çekiliş yapıp çocuklara hediye yollamaya karar verdik. Beni çok mutlu eden ve Masalında çok beğendiği bir oyuncak alıp yollamış sağolsun annemiz :) 

Kreşteki yeniyıl çekilişi için Masalla beraber hazırladığımız kardanadam. Tabi daha sonra ufak rötüşlar yaptım :) 
Adeda yayıncılıktan Dikkat Güçlendirme Setini aldım. Çok ta beğendim. Lakin 150 şer sayfalık 3 kitabı Masal 15 günde bitirdi :) 3 yaş için olan set Masal için gayet uygundu anlamadığı bişey olmadı. Ancak benim öğretmendiğim çok şey vardı. yine kreş sayesinde öğrendiğini düşündüğüm kavramlar bunlar. 
 Dikkat Güçlendirme Setini almak isterseniz kitapyurdunda fiyatı kendi sitesinden çok daha uygun.

Geçen ay yapı tasarım temasının sergisini açtık. Kreşin en sevdiğim yanlarından biri etkinlikleri her gün bölüm bölüm değil aylık posta kutusu yapıp yollaması. 
 Aktarma çalışması uzun zamandır yapmıyordu. Normal kaşıkla aktarma yaptı fakat mamalardan çıkan derin kaşıkla çok daha rahat aktarma yapıyor. En son buzluğun gözlerine aktarma yaptı.

Sayıları kartlardaki şekilleri syaarak eşledi.
Kartların arka tarafındaki noktalarına göre eşledi. en son kendi oyun buldu. sayıları yerdeki evadan sayılarıyla eşledi :) 
Yılbaşı tombalasını yeniyılın ilk gününde oynadık. Çünkü o akşam çok dayanamayıp uyudu Masal :)
Okuldaki arkadaşından sürpriz hediye olarak gelen çorap adamla oynadı. 
Karın tadını çıkardı :)
 Bilge Baykuş ailesinin bizim için her şeyin en iyisini düşündüğüne hiç şüphem yok. Yeni yıl mesajı bile ayrı güzel. Masalın arkadaşlarıyla yaptığı çekilişte çıkan hediyesi de ayrı bir güzel :)

Mıknatıslı suratları yaptı.
Meraklı minik eski sayılardan çöp kamyonu trafik lambası bulduk ve yaptık.
İkea dan aldığımız el kuklaları .ok güzel oldu. Masal bebekle falan oynamaz peluş hiçbişeyi sevmez derken bu kuklalar favorisi oldu. Onları yatırıp kitap okuyor :)
Daha önce hazırladığım ponpon kartlarına ponponları yerleştirdi.
Oyun hamurundan ifadeler.
oyun hamurundan sayılar
Renkler ve nesneleri eşleme etkinliğini yaptı.
Üç parça bebekleri kıyafetlerine göre eşledi.
Anne yapımı yapbozdaki balığı birleştirdi.
İpe boncuk dizme sonra onları kolye yapma, renklerine göre ayırıp dizme vs gibi oyunlar oynadık.
Ahşap üç parça bebekleri eşleştirdi.
Kardan adamın şapkasındaki sayı kadar pul koyma ve kartını bulma oyunu. internetten bulduğum başka bir oyundan Masalın yaşına göre uydurduğum oyun :)

Oyuncu annenin etkinliklerinden esinlenerek oyun oynamayan yoktur :) Kafaya geçirilen çorap ve içindeki topla labutları devirdik.
 Kulak çöpleriyle Masal uyuduğu zamanlarda sıkılınca uydurulmuş bir oyun :) Ama güzel olmuş dimi :) 
Yapboz konusu biraz fazla olmaya başladı bizim evde. Her köşeden bir yapboz çıkar oldu. Minyonlu canım kardeşimli minnieli harika kanatlarlı vs. derken 36 parçayı buldu Masal artık :)
Renk tırtılını yaptı.
Omletleri tavaya yerleştirdi tavadan tabaklara aldı.
şekilleri doğru kümelere yerleştirdi.
top havuzunu sevmeyen çocuk var mıdır? 
Eskilerden bir oyunumuz. Masal hatırlattı tekrar oynadık. Adamlar eve girerken şapkalarını çıkarıp giriyor evden çıkarken şapkalarını takıyorlar. 
Pepe legolarıyla evimizin önüne kaydırak yapıp şilayla pepeyi kaydırdık.
 Çizdiğim şekillerin çizgilerinden kulak çöpü be parmak boyası ile geçti. sonra da içlerini doldurdu.
Dikkat Geliştirme Setinden etkinlik örnekleri.
Meraklı Minik kartlarının yarısını kesip yapıştırdım. Diğer yarılarını Masala bıraktım o yerini bulup yapıştırdı.
Mont giyme yöntemimizi montessori ile ilgili bir grupta görmüştüm 2.5 yaşından sonra çok rahat bu şekilde giyebiliyorlar. Kendileri giyebilince de çok mutlu oluyorlar.

kardan adam oyunundan bir kesit.

Filippo kitabını okurken Masal :)

Surat ifadeleri ile ilgili neten takip ettiğim bir anneden görüp yaptığım Masalında çok hoşuna giden suratlar :)

Şekiller etkinliğinden bir kesit



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder